18 lut 2012

Wasze pytania część I- BLOG.

Kochani, wreszcie doczekaliście się pierwszej części odpowiedzi na pytania, które zadaliście w ramach zorganizowanego niedawno konkursu. Jak wiecie była ich cała masa, dlatego postanowiłam podzielić je tematycznie. Dzisiaj trochę o blogu i sprawach z nim związanych. Zapowiada się na prawdziwego tasiemca! Wszystkich zainteresowanych i wytrwałych zapraszam do czytania. :)

 FAQ- BLOG

Dlaczego założyłaś bloga akurat w czerwcu?
Odpowiedź jest prosta- zbliżający się początek wakacji, więcej wolnego czasu, brak obowiązków.  
Co przekonało Cię żeby zacząć blogowanie?
Ja chyba od zawsze potrzebowałam swojego miejsca w sieci. Przez długi czas urzędowałam na pewnym forum internetowym, można było mnie też znaleźć na różnych portalach typu szafa, stylio, szafiarki. Przyszedł czas i na bloga.
Jakie blogi najczęściej czytasz?
Wasze! Uwielbiam świat mody i kosmetyków i z przyjemnością przeglądam właśnie tego typu produkcje.
 Jakie jest pochodzenie Twojego nicka, kojarzy mi się ze słońcem- dobrze kombinuję?
Wiele osób ma właśnie takie skojarzenia, ale niestety nie! Sonnaille to z języka francuskiego- dzwoneczek, jedna z postaci Disneya. Kojarzycie małą wróżkę?

 W jaki sposób wykonałaś obecny nagłówek?
Naprawdę banalnie prosty. Nie umiem obsługiwać żadnych profesjonalnych programów graficznych. To po prostu trochę obrazków, wyobraźni i paint. :D
Chcialabym założyć swojego bloga, ale boję się, że nie uda mi się wybić i nie będę miała czytelników. Co mogłabyś mi poradzić?
Jeżeli nie spróbujesz, to nigdy nie dowiesz się czy było warto. Wiadomo, że początki są najtrudniejsze, ale potem może być już tylko lepiej. Wystarczy włożyć w to trochę serca, zaangażować się. A kiedy pojawią się pierwsi czytelnicy, wraz z nimi nadejdzie ogromny zapał i motywacja, wiem co mówię.

 Skąd czerpiesz inspiracje do nowych notek?
Skąd się da! Przeglądam Internet, kolorowe magazyny, zdjęcia na komputerze, swoje kosmetyki. Dużo pomysłów dostarczacie mi ich też Wy- czytelnicy. Swoimi mailami, prośbami o poruszenie takiego czy innego tematu. Bywa też że piszę po prostu o tym, o czym mam możliwość. W końcu zdarza się, że brakuje mi zdjęć, albo czasu na ich zrobienie.
Kto jest Twoim blogowo-kosmetycznym guru?
Okropnie trudne pytanie. Uwielbiam wiele bloggerek, każdą za coś innego…  Ale pierwszym blogiem, który zaczęłam  intensywnie śledzić i z wypiekami oczekiwać na nowe wpisy był blog Oli i chyba do niego mam największy sentyment. No i Anwen, jest niesamowita, a jej blog to prawdziwa kopalnia wiedzy.

Jakiego programu użyłaś do zrobienia nagłówka bloga?
Painta.
Czy mówisz znajomym otwarcie, że prowadzisz bloga? Większość blogerek się z tym kryje.
Nie. Kto ma tu trafić to i tak trafi. Chciałam prowadzić bloga dla siebie i dla tych, którzy chcą go czytać, a niekoniecznie dla stada złośliwych anonimów, którzy wcześniej czy później by się pojawili.
Czym jest dla Ciebie blogowanie?
M. uważa, że uzależnieniem. :D Ale ja myślę, że to po prostu pewien sposób oderwania się od codzienności i taka niesamowita interakcja z tymi, którzy czują i myślą tak samo. I czerpią z tego miejsca.

Dlaczego blog, a nie kanał na YT?
Bo nie lubię swojego głosu, ani siebie przed kamerą. Nie jestem też na tyle odważna. Poza tym obawiam się, że jako urodzona gaduła, nie byłabym w stanie nagrać żadnego zwięzłego filmiku.
Czy miałaś kiedyś ochotę usunąć bloga?
Tak. Był taki moment. Całe szczęście, że wybito mi to z głowy… (:*)
Jak długo prowadzisz bloga?
9 miesięcy.
Co zrobiłaś, że liczba Twoich obserwatorów dawno już przekroczyła 500?
Sama bardzo często zadaję sobie to pytanie. Nie wiem…  I chyba sama w to jeszcze nie do końca dowierzam. Nie mniej jednak przeogromnie mnie to cieszy. Tym bardziej, że cały czas Was przybywa.

Na jakim etapie prowadzenia bloga mogłabyś powiedzieć, że czujesz się stuprocentowo spełniona w tym co robisz?
Kolejne trudne pytanie. Hmm. Może nie stuprocentowo, ale na pewno zaczęłam widzieć, że blogowanie ma sens, kiedy zaczęły napływać do mnie pierwsze Wasze maile. Przemiłe zresztą. Dało mi to niesamowitą dawkę motywacji do dalszego działania i oczywiście radości z tego co udało mi się osiągnąć do tej pory.
Czego oczekujesz od swoich czytelników?
Nie wiem czy od czytelników można czegokolwiek oczekiwać. Ja po prostu cieszę się, że jesteście, że lubicie tu wracać. Chętnie czytam Wasze komentarze, rady, opinie. I dużo z nich czerpię.

 Czy spada Ci czasem zapał do prowadzenia bloga? Co robisz by zmotywować się do pisania?
Pewnie, że spada. To jest chyba normalne. Czasami rzeczywistość przytłacza, pojawiają się problemy, kłopoty, a czasami zwyczajnie gorszy dzień, nastrój czy tak jak bardzo często w moim przypadku- brak czasu. Całe szczęście to samo przechodzi. Tak jak jesienna chandra.
Jak godzisz bycie blogerką z codziennym życiem?
W wakacje na pewno było łatwiej. Teraz jest szkoła, matura, obowiązki, więc wiadomo że tego czasu na blogowanie też jest mniej.  I o ile posty mogę jeszcze hurtowo tworzyć w weekendy, to na odwiedzanie Waszych blogów brakuje mi wolonej chwili. Stąd tak rzadko ostatnio u Was bywam. :(

 Czy jest jakaś strona/blog, na którą zaglądasz codziennie i nie wyobrażasz sobie życia bez niej?
Facebook, poczta i blog. Mój i kilka ulubionych Waszych.
Do której z pań z nagłówka jesteś najbardziej podobna?
To pytanie bardzo mi się spodobało, ale przysięgam że nie wiem jak na nie odpowiedzieć. Może Wy mi jakoś pomożecie? :D
Jakim aparatem robisz zdjęcia?
Zwykłą cyfrówką, nie znam się na aparatach, nawet nie wiem jaki to jest model.
Ulubiony kanał na YT?
Nieesia25, 1982paulinka, nissiax83, ciasteczko25, LittleStar1987 i digitalgirl13.
Czy wraz z zakończeniem liceum zakończysz również blogowanie?
Nie wiem, nie chcę na razie się nad tym zastanawiać. Mam nadzieję, że nie…

Jakie odnajdujesz zalety i wady prowadzenia bloga?
Oprócz tego, że blogowanie jest czasochłonne, to innych minusów póki co nie widzę. Natomiast zalety to na pewno możliwość poznania nowych ludzi o podobnych zainteresowaniach, takie „bycie na czasie” ze wszystkimi kosmetycznymi nowinkami i ciągłe zdobywanie nowej wiedzy na temat makijażu, składu kosmetyków i wielu innych.
Czy Twoi znajomi/rodzina/facet wiedzą, że prowadzisz bloga i jak na to reagują?
Wie kilka osób. Ale o to, to trzeba byłoby już ich zapytać.
Jakie notki lubisz pisać, a jakie czytać najbardziej?
Osobiście zawsze z niecierpliwością czekam posty z ulubieńcami miesiąca, zużyciami, haule zakupowe i wszelkiego rodzaju inspiracje. A pisać lubię chyba o wszystkim.

Czy jest komentarz, który sprawił Ci najwięcej radości?
Tak, ale nie chcę go tutaj upubliczniać.
Jaka była największa liczba wyświetleń na Twoim blogu?
Nie mam aż tak rozbudowanych statystyk i nie jestem w stanie odpowiedzieć Wam na to pytanie. :(
Dlaczego właściwie zorganizowałaś taki konkurs?
By połączyć przyjemne z pożytecznym. Pytań i tak zadajecie całą masę, a jeśli mogę skupić je w jednym miejscu i jeszcze kogoś przy tym nagrodzić, to czemu nie?
Czy to jest Twój pierwszy blog?
Nie. Dawno temu miałam jeszcze internetowe pamiętniki i swego czasu można było mnie też znaleźć w sieci jako Małą Mi.

Dostajesz dużo maili? Odnośnie czego najczęściej?
Sporo, chyba odnośnie wszystkiego. Zdarza się, że prosicie o jakieś posty, zadajecie pytania na przeróżne tematy, ale bardzo często są to po prostu przemiłe wiadomości od stałych bądź nowych czytelniczek.
Nie szkoda Ci pieniędzy na kupowanie nagród dla czytelników?
Nie. Lubię kupować prezenty. Nawet bardzo!
Czy uważasz, że Twój blog jest lubiany przez czytelników? Co sama o nim myślisz?
Czy jest lubiany? Nie wiem, chyba nie mnie to oceniać. A co sama o nim myślę… jestem dość krytyczna wobec siebie i zawsze uważam, że nigdy nie jest tak, aby nie mogło być lepiej. Dlatego cały czas bardzo się staram i dążę do doskonałości. Z mniej lub bardziej marnym skutkiem. :D

Myślałaś o tym, żeby założyć fanpage na facebooku? Albo stronę z pytaniami, na które odpowiadałabyś na bieżąco?
Tak, bo wiele osób o to prosi, ale nadal mam trochę wątpliwości. Wrócimy na pewno jeszcze do tego tematu.
Zdarzyło Ci się kiedyś nie mieć komentarzy pod notką?
Nigdy. Choć uważam, że komentarze nie są najistotniejsze, to nie jest żaden wyznacznik. Wiele osób jest, czyta, wraca, a nie komentuje.
Jakie były najśmieszniejsze wyszukiwane słowa kluczowe?
Żałuję, że nie spisywałam tego od początku! Bo teraz połowy nie pamiętam. Ale to co przychodzi mi do głowy, to: sposoby na ściąganie, przyjemność w łóżku, fryzury Filipa Bobka, głodne murzyny, stare suchary.

I to chyba już wszystko. Jeżeli coś ominęłam, albo macie jeszcze jakieś inne pytania, to dajcie znać na dole.
Buziaki. :*

36 komentarzy:

  1. bardzo ciekawy post, gratuluję tylu obserwatorów :)) :*

    OdpowiedzUsuń
  2. skad masz te obrazki?

    OdpowiedzUsuń
  3. Z internetu - od kogoś 'pożyczone' wypadałoby napisać skąd je wzięłaś 0- nie kradnę obrazków ha ha

    OdpowiedzUsuń
  4. przeczytałam wszystko :) ciekawe odpowiedzi i faktycznie, pytanie o panie z nagłówka świetne ^^
    zapraszam do mnie serdecznie! :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne pytania, bo bardzo ciekawe

    OdpowiedzUsuń
  6. dużo się o Tobie dowiedziałam, fajnie że odpowiedziałaś na te wszystkie pytania. Szczególnie o Twoim nicku, bo nie byłam pewna, czy chodzi właśnie o to, a tu proszę ;) moje domysły sie potwierdziły. buziaki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie się czytało :) Dzięki temu trochę bliżej Cię poznałam :-*

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobry pomysł z tymi pytaniami (:

    OdpowiedzUsuń
  9. świetne odpowiedzi;) wiele się dowiedziałam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie miałam pojęcia, że Twój nick oznacza Dzwoneczka :) i... ja też raczej ukrywam się z prowadzeniem swojego bloga, chociaż wie o nim mój chłopak i kilka najbliższych koleżanek ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ to się przyjemnie czytało:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Po odpowiedziach widze,że myślimy troche podobnie - o kanale na yt (tez nie lubie swojego głosu i obrazu w kamerze, stresuje sie), o podawaniu adresu wszystkim znajomym (złośliwe komentarze anonimów).

    OdpowiedzUsuń
  13. pochodzenie Twojego nicka jest urocze :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzwoneczku! Powinnaś zatroszczyć się o szablon odzwierciedlający Twój nick. To najbardziej uroczy nick o jakim słyszałam! :*

    OdpowiedzUsuń
  15. hmmm mała Mi powiadasz????

    Coś mi to mówi, a swiat jest mały xD

    OdpowiedzUsuń
  16. Przypomniała mi stare dobre czasy xD

    OdpowiedzUsuń
  17. o ja cie, dziękuję :D ale mi miło! :) i strasznie się cieszę, że mój blog pomógł Ci zdecydować się na blogowanie - było warto :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Drogi Anonimowy - gdybyś śledził/a na bieżąco jej bloga to widziałabyś/widziałbyś że wcześniej wspominała skąd bierze obrazki na swoim blogu, jeżeli nie wyłapałeś tego swoim czujnym okiem to tylko i wyłącznie Twój problem.

    Miś.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie zgadałabym, że Twój nick to 'dzowneczek' po francusku ;> ale też uwielbiam dzwoneczka! :D

    OdpowiedzUsuń
  20. ja się zgadzam z obojętniejaką, masz przueroczu nick ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Przeczytałam wszystkie pytania i odpowiedzi. :)
    A twój nick jest śliczny :>

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie powiem, ciekawe. A z tym nickiem to mnie pozytywnie zaskoczyłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Z ciekawością i też przyjemnością przeczytałam całość :)
    Z tego, jak piszesz, wynika że jesteś naprawdę rozsądną, poukładaną, sympatyczną osobą. I teraz powiedzcie mi, że przez Internet nie da się kogoś poznać! :))

    OdpowiedzUsuń
  24. mi także twój nick kojarzył się ze słońcem, nie wpadłabym na to , że to po francusku dzwoneczek :P

    OdpowiedzUsuń
  25. Jak nawiazujesz wspolprace? Zdarzylo Ci sie odmowic ostatnio jakiejs wspolpracy? Jakiej i dlaczego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogą mailową.
      Oczywiście, że tak. Testuję tylko te produkty, z których zrecenzowaniem sobie poradzę, nie biorę wszystkiego "jak leci". Jednym z ostatnich przykładów może być spray do nawilżania gardła.

      Usuń
  26. Ciekawy post szczególnie dla początkujących blogerek... Zdecydowanie masz rację, początki są bardzo trudne...Czasem dziewczyny maja dużo pomysłów do przedstawienia, ale nie moga się wybić... Warto dać szansę każdemu...

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...